tirsdag den 28. juli 2015

Et lækkert sjal.

Jeg har fundet ud af, at det er ret vigtigt med lidt afvekslende projekter. Nogle gange strikker jeg, andre gange hækler jeg. Denne gang har jeg haft hæklenålen fremme for at kreere et sjal til moster, som fyldte 60 år. 
Min moster er selv rigtig kreativ og en sand mester til at sy, og så er hun også typen, der sætter pris på hjemmelavet gaver.
Opskriften er fra min islandske bog om russisk hækling eller som vi kender det på dansk, tunesisk hækling. Hvad der lige er sket med oversættelsen, kan vi bare gætte os til. Nålen på billederne er lavet af min tantes søster, og giver gaven lidt ekstra præg. Sjalet er hæklet i kitten mohair.



2 kommentarer:

  1. Hejsa, sjalet ser vildt lækkert ud. Håber det fald i gavemodtagerens smag :-) Har du en opskrift på dette sjal - syntes selv det er vild fedt og kunne godt tænke mig at kaste mig ud i det :-)

    SvarSlet
  2. Jeg har en opskrift, men den er på islandsk, vil du stadig prøve, send mig en e-mail på jenni@jenniv.dk

    SvarSlet