onsdag den 25. juli 2012

When life hands you parsley............

......MAKE PESTO!





Og det gjorde jeg så! Min mor gav mig altankasser som påskeæg og i maj måned fik jeg endelig tid til at plante noget i dem. I den ene kom der spanske margueritter og i den anden krydderurter. Jeg fik en afstikker af timian fra mine forældres køkkenhave og derudover købte jeg en lille bakke med persille og purløg. Da de blev plantet fik de lige lidt gødning, og umiddelbart så der ikke ud til at ske det helt store. Men efter jeg kom hjem fra min ferie, ja så var min persille mildest talt i fuldt flor.

Jeg fik ryddet godt i den tætte plante og det blev til 100 gram i bare toppe. Jeg lavede pestoen med olivenolie, parmasanost, ristede pinjekerne, salt og peber. Og det blev faktisk rigtig godt, jeg glæder mig over den fantastiske grønne farve i de to glas og så at der stadig er masser af persille på altanen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar